Як з’явився перший евакуатор

Сьогодні всім здається, що служби, які надають послуги евакуації транспортних засобів, були завжди – настільки звичним стало для автовласників викликати в скрутних ситуаціях евакуатор. У фатальній ситуації евакуатор сприймається як єдиний рятівник – при серйозному ДТП, коли після аварії машина просто не в тому технічному стані, щоб завестися і рушити з місця, або в разі раптової поломки в дорозі на заміській трасі. Насправді ж – колись таких служб не було, і хтось повинен був здогадатися винайти потужний автомобіль великої вантажопідйомності і високої прохідності, оснащений механізмами підняття-спуску об’єктів і платформою для їх розміщення, щоб допомагати іншим авто, потерпілим на автодорогах .

Хто першим придумав створити автомобіль-евакуатор і зробив на цій ідеї відмінний бізнес

Ернест Холмс, американський підданий, що служив механіком, став першою людиною на планеті, який виручив потрапившого в дорожньо-транспортну пригоду автомобіліста, надавши бідоласі таку необхідну йому допомогу. Це сталося в 1916 році. Інцидент наштовхнув його на думку, що було б непогано, якби існувала спеціальна служба, яка могла б виїжджати на ДТП, допомагати впоратися з їх наслідками і доставляти постраждалі автомобілі до місця ремонту. Така служба повинна мати у своєму розпорядженні спеціальною технікою – подумав він, і створив евакуатор.

Які стосунки пов’язували Е. Холмса і щасливця, якому він допоміг в біді на трасі

Справа в тому, що постраждалим був колишній викладач Холмса Джон Уайтлі. Одного разу професор Уайтлі з сином вирішили здійснити подорож по американським землям. Один з маневрів на непростому шляху виявився невдалим – на повороті машина вилетіла з проїжджої частини і на повній швидкості в’їхала в русло невеликої річки, що протікала вздовж дороги. Зрозуміло, що своїм ходом Форд-Т вже не зміг вибратися звідти, загрузнувши колесами і днищем в мулі. Історія замовчує – як, але Джон зробив телефонний дзвінок своєму колишньому учневі і попросив того терміново прибути на допомогу, змалювавши проблему.

Як визволяли автомобіль з русла

Операції дали назву «технічна допомога» і приступили до справи. Насправді всі дії проводилися вручну, а технічною евакуацію назвали, оскільки витягали з мулу техніку – автомобіль. Всього було задіяно семеро осіб, роботи тривали близько 8 годин, всі були виснажені, і Холмс подумав, що Форд-Т не останнє, застрягле в рідкому бруді, авто, і що в аналогічній ситуації неминуче стануть потрапляти і інші автомобілісти. А оскільки витягувати машину вручну неймовірно важко навіть сімом сильним чоловікам, до того ж – небезпечно для здоров’я, було б добре, якби це можна було робити за допомогою якого-небудь спеціального механізму.

Що являв собою перший в історії евакуатор, створений Е. Холмсом

Для переробки під евакуатор Холмс вибрав відповідний «кадилак» – модель, випущену в 1913 році. Автомобіль оснастили підйомним краном і спеціальною конструкцією зі шківом. Суть ідеї полягала в тому, щоб вийшла машина, обладнана механізмами для підйому і спуску габаритних об’єктів великої маси, могла перевозити пошкоджені транспортні засоби з місця події або поломки в автомайстерні. Ось тільки досвідчений, підприємливий механік чомусь не врахував, що автомобілі, які будуть транспортуватися за допомогою цієї машини, повинні бути надійно зафіксовані під час руху, і перше його «дітище» зазнало повне фіаско. Після невеликого проміжку часу «кадилак» -евакуатор обладнали кронштейнами, і справа заладилася – експеримент з підняття потерпілого авто і його подальшої буксирування пройшов успішно.

Компанія «Holmes Wrechers» – родоначальник сучасних служб евакуації транспортних засобів

Перший в світі евакуатор користувався попитом – він був зайнятий роботою постійно: це був початок ери нової індустрії – серійного виробництва евакуаторів. Виходили з конвеєра машини вмить розкуповувалися власниками автомайстерень – мати евакуатор давало перевагу перед конкурентами: тепер господар сервісу міг сам доставляти автомобілі своїх клієнтів за місцем свого бізнесу, до того ж – включаючи вартість послуги в рахунок. Витрати на придбання евакуатора швидко окупалися, тому від бажаючих купити їх не було відбою. Е. Холмс завжди вважав, що не варто ігнорувати складності – завжди треба думати про те, як простіше і швидше їх подолати. В даний час виробництво евакуаторної техніки в сукупності по світу щорічно приносить близько 15 мільярдів доларів чистого доходу.